
Indflytning
Læs hvordan indflytning foregår, og hvad du og dine pårørende selv skal sørge for.
Inden indflytningen skal du sørge for:
- at få underskrevet og sendt lejekontrakten.
- at søge om boligstøtte og evt. indskudslån.
- at betale indskud og den første måneds husleje.
- at bestille en flyttebil eller lignende.
- at bestille TV-pakke, flytning af telefonnummer, internet og forsikringer.
- at melde flytning.
- at aftale med personalet på Terneparken, hvornår og hvordan indflytningen skal foregå.
Du og dine pårørende står selv for indflytning af møbler, udpakning og ophængning af lamper, gardiner, billeder og lignende.
Det skal du have med
Når du flytter ind på Terneparken, skal du have alt det med, som du har brug for. Det gælder:
- møbler
- gardiner
- lamper
- køkkenting
- tøj
- sengetøj
- håndklæder
- ting til personlig hygiejne.
Hvis du har hjælpemidler, skal disse også flyttes med.
Hvis du tager din egen seng med, skal du være opmærksom på, at du selv skal sørge for at få den fjernet igen, hvis du får brug for en plejeseng i stedet.
Indflytningssamtale
Så snart Terneparken får besked om ny beboer og overtagelsesdato bliver beboeren tilknyttet en forløbsansvarlig og en kontaktperson. Flytning bliver planlagt i tæt samarbejde med personalet og det aftales hvad behovet er for en indflytningssamtale. Vi bestræber os på at afholde samtalen hurtigst muligt efter indflytning, men der kan være visse individuelle behov som afgør om samtalen skal afholdes før indflytning eller nogle måneder efter indflytning.
- hvad der er vigtigt for dig i hverdagen.
- hvilke ønsker og forventninger du har til dit nye liv i en bolig på Terneparken.
- de forskellige tilbud og muligheder på Terneparken.
- dit behov for individuel hjælp, f.eks. personlig pleje.