For pårørende
Læs om vores forventninger til pårørende, kontakt mellem pårørende og personale, og hvordan du kan følge med i vores aktiviteter.
Forventninger til pårørende
Inden indflytning
Vi vil gerne have, at du hjælper beboeren med:
- at få underskrevet og sendt lejekontrakten.
- at søge om boligstøtte og evt. indskudslån.
- at betale indskud og den første måneds husleje.
- at bestille en flyttebil eller lignende.
- at bestille TV-pakke, flytning af telefonnummer, internet og forsikringer.
- at melde flytning.
Under indflytning
Vi vil gerne have, at du hjælper beboeren på plads i boligen, herunder:
- sætter møbler på plads.
- hænger billeder, gardiner og lamper op.
- lægger personlige ejendele på plads.
- hjælper med at indrette boligen.
Efter indflytning
Vi vil gerne have, at du hjælper med praktiske opgaver, f.eks.:
- indkøb.
- at administrere beboerens økonomi.
- at følge beboeren til læge, undersøgelser på sygehuset, tandlæge og lignende.
Kontakt til personalet
Beboeren har en primær kontaktperson. Hvis kontaktpersonen ikke er på arbejde, kan du i stedet henvende dig til andet personale i afdelingen eller ringe til Terneparkens hovednummer.
Følg med i aktiviteterne på centret
Vi sender jævnligt en nyhedsmail. Du bliver tilmeldt nyhedsmailen ved at tage kontakt til centerleder. Derudover kan du også følge med i vores aktiviteter via opslag i Terneparken.
Bruger-/pårørenderåd
Vi har et bruger-/pårørenderåd, som er med til at drøfte tiltag med betydning for beboernes hverdag.
Læs om rådets opgaver, og hvordan du kan stille op til rådet.